lördag 2 juni 2012



En kylig lördag den andra juni!

Hur kan det vara möjligt att väderstationen visar endast ynka
fyra grader denna lördag den andra juni. Hoppas verkligen inte
att detta är en försmak på sommarvädret i Sverige denna sommar.
Vi får helt enkelt göra det bästa av vad man kan göra inomhus och
det är väl ändå att tända levande ljus överallt, sätta på lugn härlig musik,
titta på film, spela spel eller bara sitta och pyssla.






Jag laddade mina batterier idag med en lång sovmorgon inför
kvällens kommande galej. En av mina närmaste vänner och hennes man
firar 30 årsdag tillsammans och det kommer att vara 90-tals tema.
Jag kommer att ladda med kameran så vänta er en nostalgi
tripp i klädväg.

Igår kväll frossade jag och mannen i massa gottis d.v.s ost, kex,
vindruvor och ciderdricka. Bellis ville sitta uppe med mig och se på
Let's Dance finalen, så duktiga både Anton och Molly var, helt underbara!
Den där Anton är verkligen en förlust för kvinnofolket, ojoj vilka move's haha

Medans jag satt där och tittade på dessa ungdomar kände jag mig plötsligt
väldigt gammal när Bellis säger till mig -"Mamma du är som en farmor!"
What? Vad menar du frågar jag henne, när poletten plötsligt trillar ner.
Jag sitter ju där med en hög med kläder, nål och sytråd i handen och lagar
plagg efter plagg så inte är jag väl precis i jämnklass med dessa
dansanta människorna som strippar runt i TV just då.

Nåja, det är livets ljuva gång och jag är så lycklig att jag får sitta där
med min älskade dotter och ha dessa härliga pratstunderna i lugnan ro.



Ett litet axplock av godsakerna som slank ner i magen igår!



En himmelskt god Ekologisk Brie från Castello, jösses så snabbt
den slank ner.



Det är så gott att toppa ostskivan med en halv vindruva.
Då blir det en smakexplosion av det salta kexet, den syrliga osten
och den söta druvan. mums


Nu är det dags för mig att packa väskan åt tjejerna som ska sova
ute på landet hemma hos sin mummi och ukki medans mamma och pappa
slänger sina lurviga. Jag har laddat med varsin godispåse och en ny film
till mina flickor så nog kommer de att få en härlig kväll ute på landet
trots att regnet öser ner. Sedan att mummi och ukki alltid hittar på nåt skoj
med dem så kommer det verkligen inte att gå nån nöd på dessa två.
Det är så härligt och sött att de har en fin kontakt med barnen.


Hoppas att ni alla mår bra
och att ni tar vara på helgen!

Glöm alla måsten och njut av nuet!
Kram Johanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar