tisdag 26 juni 2012


En solig tisdag med godingarna!

En härlig tisdag med mycket sol och väme har nått sitt slut. Våra kvällsrutiner
har vänts upp och ner igen då lilla bus Elina har flyttat in med sin säng till Isabelles sovrum
och vi gör ett nytt tappert försök med att få tjejerna att sova tillsammans i samma rum igen.
Har tappat räkningen på hur många försök vi har gjort under dessa 3,5 åren.
Isabelle ligger så snäll och lugn i sin säng medans Elina springer upp och ner
och testar sina gränser. Men vi ger inte upp!

Idag har jag suttit i telefon halva dagen och fixat med viktiga samtal.
Hann en snabbis ner på stan och köpte nya skor och gummistövlar till Elina.
Det blev ett par Pippi Långstrump stövlar och ett par Kavat skor av bästa kvalité.
Efter två kom Susan med barnen och busade med oss.
Vi åt middag tillsammans och vid 19 åkte de hemåt igen.
 En riktig mysdag med andra ord!



midsommarafton tillsammans med mina älsklingar!
Elina busar som alltid med minen medans Isabelle fyrar av
sitt bästa leende. Ooooh vad jag älskar er mina tjejer!



I tisdags var det sommarfest på dagiset och det allra sista på dagiset för
våran blivande skoltjej Isabelle. Barnen sjöng sitt allra finaste och även
förskolechefen hade knåpat ihop en egen komponerad sång om vårat fina dagis.
Stämningen var verkligen på topp! 
Minns det som igår då vi skolande in våran förstfödda på dagiset och det var 
så pirrigt och stort. Precis likadant känns det igen då det nalkas skolstart.
Bellis är verkligen redo för skolan. Hon kändes så stor där framme där hon stod
och sjöng för fulla muggar och som vanligt högt och tydligt, min lilla Bellis.
Spännande att se hur Elina reagerar på denna förändring.

Man kan aldrig planera med barn, men man kan ju försöka i.a.f.

Vi laddade husvagnen i torsdags och rullade ut till Härjarö Camping där vi
tillsammans med med min mamma och sambo, Tobbes föräldrar och 
Tobbes syster med barn skulle fira midsommar. Så långt allt frid och fröjd
men på midsommar morgonen vaknar Elina helt på fel sida och är grinig till tusen.
Jag känner att något är fel och bestämmer mig för att åka hem med henne och vila
och försöka få tid hon läkarjouren. Efter mycket vila och ett läkarbesök konstateras
en ilsken öroninflammation. Vi åker tillbaka till Härjarö och fortsätter midsommarfirandet
med Alvedon. Efter två nätter var vi hemma igen från våran minisemester.
Vi hade verkligen trots allt en väldigt trevlig midsommar helg!


Dags för mig att sätta punkt på denna tisdag!

God natt mina vänner!
Kram Johanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar