fredag 29 juni 2012


God kväll i stugorna!

Idag har vi blivit lite bortskämda med värme trots blåst och 
moln på himlen, äntligen! Jag har flitigt rensat här hemma och även sålt
och fått tillbaka en liten slant för mödan. Jag älskar att sälja och träffa nya 
människor  och drömmer att i framtiden bli så pass bra i kroppen och
kunna börja jobba i en butik igen. Ingenting är omöjligt och man får aldrig ge upp!




Ljusen är tända och värmer hela hemmet med sitt mjuka sken.


I onsdags kväll var Isabelle och red igen. Är så lycklig för hennes skull
att hon trots sina allergier och astma inte reagerat alls på hästarna.
Så nu kommer vi garanterat fortsätta med ridningen, som hon så mycket älskar.
Elina väntar ivrigt på hennes tur, vem vet kanske hon redan i höst kan prova också.

Idag var jag nere på stan och fyndade på rean. Hann även kika in till vårat senaste
tillskott "My Store", en helt fantastiskt mysig liten butik med massor av fina saker.
Hittade gräddsprits påsar och ett munstycke till, så snart ska det bakas cupcakes med
gottis på. Isabelle fick nya jeans och båda tjejerna nya strumpor. 

Hittade även till mig själv en av världens finaste tunikor från  märket Yours Truly
Det var ett riktigt fynd då ordinarie priset låg på tusenlappen men nu var 
den nedsatt till ynka 299kr. Alla "Yours Truly" plaggen är unika då de broderas
för hand av kvinnor i Indien. De är kvinnor som är med i ett rättvise märkt projekt
och får rättvist betalt för det fina jobb som de utför. 
Så den ska jag bära på mig med stolthet!

I morgon håller vi alla tummar och tår att det inte blåser med än 7sek/m.
Kan ni gissa vad det handlar om?

Ikväll har vi grillat och det blev jätte gott.
 Både rostbiff och kyckling frästes
på  grillen, färskpotatis och en sallad med det allra godaste serverades till
och kvällen avslutades med varsina chipsskålar.
Vad mer kan man önska sig till fredagsmyset?

Klockan är nu alldeles för mycket över smockan så dags att
förbereda sig för den varma sköna sängen som väntar på mig.



Önskar er alla en trevlig helg!
Kram Johanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar