måndag 25 juni 2012


På söndags kvällen...

När vi kom hem efter våran ridtur hann jag inte ens duscha eller 
byta om innan, min bonus mammis (som jag alltid kallat min pappas sambo)
stod utanför våran dörr för att hämta mig. Vi hade hört att det var 
kvällsöppet på  Skillinge Gårdsbutik.

Och det var en alldeles fantastisk liten butik ute på landet, precis i min
lantliga stil. Ni som har tillfälle bara måste besöka denna ur söta lilla
butik som håller till i en gammal smedja. Skulle kunna flytta in i den butiken hihi.
Vi var verkligen inte ensamma om att ha hört om denna jippo vart vi varse om
då vi såg de långa raderna av bilar som stod snedparkerade i dikena.
Tanterna sprang in och ut med kassar fyllda av fynd!

Jag hittade en super fin trasmatta till Isabelles rum som passade som handen
i handsken på det nötta oljade ekgolvet.
Även en poslinsskål från "Ib laursen" serien slank ned i kassen.



Se så härliga färger som vävts in i mattan, rosa, mintgrönt och vitt.


Där ligger den, så grann och fin.



I morgon fortsätter jag med ännu av några mina glimtar av den gångna veckan.
Det har ju ändå bjudits på två olika sommarfester.

Dessutom så väntar vi på besök av våra goda vänner Susan, Alice och Lucas
i morgon och god värdinna som man vill vara så tror jag nog att jag ska kasta mig i 
bingen snarast och tanka batterierna.



So stay tuned! :)

Puss o Kram
Johanna


2 kommentarer:

  1. Bra att du laddar ses snart kram /Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för idag min fina! Kram Johanna

      Radera