måndag 25 juni 2012


Tillbaka igen efter ett litet uppehåll!

Nu är fröken Johanna tillbaka igen efter  drygt en veckas uppehåll. 
Våran lilla busfrö Elina fick hög feber natten till måndag förra veckan.
Hon låg på min mage mestadels och sov. Tyckte så synd om henne
min älskade lilla "onge"! Det är sällan något stoppar farten på Elina men
då var hon så lugn och ömklig och ville hela tiden vara nära sin mamma.
Även om jag led med henne så kunde jag ändå inte låta bli att njuta så
mycket så möjligt av egen tid med henne och äntligen få tillfället i akt
att gosa gosa gosa . Nästan en hel vecka höll det i sig..


En underbar liten sötnos som vi träffade på under picknicken
efter vårat äventyr med Islänningarna.


Jag har varit med om så otroligt mycket roligt trots allt den senaste veckan
som gått, så jag vet inte ens vart jag ska börja. 

Vårat lilla äventyr som jag senast skrev om bar iväg till Islandshästar,
för att rida och tillbringa tiden med dessa underbara varelser.
Denna upplevelse kan jag leva på länge!
Jösses vad jag älskar att rida och att tölta på en Islandshäst är
bland det bästa jag gjort. Vi red över ängar, stigar och skog. Jag har blivit
harig p.g.a kroppen och inte vågat mig upp på hästryggen de senaste 
åren men nu är jag tillbaka igen. Rekommenderar detta skarpt!
Och att få göra detta tillsammans med mina närmaste var så underbart.
Min fina mamma som aldrig ens suttit på en häst tidigare var så duktig
och modig.




Vi har det bra, här bak i bilen.. tralla lalla laa
Till vänster min bror och hans Sara. 
Mamma bakom ratten.



Här sitter vi och gottar oss i hästarnas dal. Jag och bror Jarno
hade varit och handlat dagen innan och förberett allt. Vi smaskade
smörgåstårta och bubbel i glaset. Chokladbollar och kaffe till efterrätt.
Detta kort togs dock precis innan jag hann sätta mig då himlen öppnade sig
och vi fick springa och fortsätta pickenicken i bilen haha..


Fortsättning följer...


2 kommentarer:

  1. Tack Johanna och Jarno för en trevlig dag på "hästrygg". Det var så himla kul!!! Hjälmarna var lite "små äckliga", men vad gör det för något när man har kul ha..ha vi som har bacillskräck och är pedantiska.
    Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var så god mamma, det är du så värd!
      Tack för regnstället :)
      Visst var inte hjälmarna i det mest tjusigaste och
      väldoftande skick men vad gör väl lite skit i håret
      då man mår som bäst!

      Puss på dig mammis!

      Radera