måndag 2 juli 2012


Uppe i det blå!

Vilken spännande helg vi har haft. I lördags åkte vi till flygfältet i Västerås
och överraskade min far där han, min bror och hans Marie skulle hoppa
fallskärm från 4000m höjd. Vi kramades allihopa och tackade för tiden vi haft 
tillsammans och sen bar det iväg upp i luften medans vi kvar på marken
stod och kisade upp mot himlen. Efter en stund ser vi några stora fallskärm
svajandes ner från himlen. Yes! Nu håller vi tummarna för säker landning... 




Ett med vinden.. Kan tänka mig den totala tystnaden uppe i det blå.
Ibland kan jag önska att jag var en fågel.. för en liten stund.



Där är dem, titta där bakom det där molnet! Det var lite svårt
att titta upp mot himlen med solen rakt emot sig.



Nu börjar vi närma oss mot marken, håll tummarna för en grasiös landning!



Uuuuur vägen, nu landar viiii, okej skyll er själva!
 Som tur var så landade alla så perfekt, och klarade sig oskadda.


Efteråt åkte vi hela gänget och åt på "Pizza Hut", jag beställde min favorit Cesar Sallad.
Det var så mysigt att vara tillsammans allihopa.


När vi kom hem ville Isabelle åka ut till Mummi och Ukki (min pappa) och sova över
hos dem ute på landet medans Elina ville till Mummi (min mamma) i Sthlm och
sova över där. Min mamma blev så glad att hon satte sig i bilen på stört
och styrde sina 5 mil mot Enköping för att hämta sitt älskade barnbarn.

Så jag och mannen fick plötsligt lite egen tid tillsammans så vi hade lite filmkväll!
På söndagen snickarades det vidare på våran altan, och nu börjar det faktiskt 
likna nåt, ooooh längtar så efter att få inreda.

eftermiddagen kom Tobbes föräldrar på fika och vi väntade in tjejerna
från varsina håll med mina föräldrar. Till slut satt vi allihopa i vårat
vardagsrum och tjattrade. Det gick verkligen inte att ta miste om att det
var lyckliga, nöjda små prinsessor som steg innanför dörren och tillbaka hem igen.
Det hade badats balja, cyklats 5 km, bakats, njutits av picknick och sovits riktigt
gott mellan sina morföräldrar.

Ett stort tack till mina föräldrar med respektive för att ni är de bästa!


Kram Johanna


2 kommentarer:

  1. Det var så kul när lilla Elina ringde och frågade om jag (mummi) kunde komma och hämta henne. Trodde att hon skojade, men icke. Hon menade allvar. Första natten hos mummi och PO utan sin syster Bella. Vad mysigt det var. Jag är så himla stolt över mina barnbarn, de är så fina. Tack Johanna och Tobbe att ni har snickrat ihop så fina flickor.
    Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack mamma för de fina orden och tack för att du finns..

      Radera