tisdag 12 mars 2013


Lite vårnytt!

Ett nygammalt byte mellan två bord.


För 10 år sedan fick vi ett jätte gammalt gediget bord av Tobias föräldrar.
Det är ett gammalt klaffbord (50-60 tal). Benen har kortats ner och 
ytan har jag ruggat upp och oljat. Trots att det är jätte gammalt och med 
många skavanker så har jag ändå älskat detta i mina ögon vackra bord.

Jag har en förkärlek till gamla vackra ting. I vårat hem pryder allt i från 
antika mjölbackar, matbord, stolar, krukor, tallrikar, soffbord och byråer m.m.

Jag lockas av historierna som dessa ting bär på och dessutom så är det ett nytänkande 
som vi alla måste börja att använda oss av. Om vi vill leva kvar på denna planet 
och ge våra barn det allra bästa så kan vi inte helt i onödan alltid köpa nytt.
Det mesta kan man tvätta, slipa, måla eller laga!

Jag vill lära mina barn att inget ska slängas om det inte går att laga, 
säljas eller ges bort till någon mer behövande.

Allt går att återvinna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar