fredag 24 maj 2013



Födelsedags fika!

I onsdags firade vi våran alldeles egna lilla pappa T, i våran lilla familj.
Tjejernas farmor och farfar kom på kvällsbesök och även denna släkts veteran
"Farmor Inga" som till hösten fyller 90 år. Elina är så fascinerad av farmor Inga
som är så gammal, hon vill gärna känna på henne, pyssla om henne och studera
henne in i minsta detalj.



Denna godbit fick stå för kvällens fika och den var verkligen
helt fantastiskt god.


Jag beställde dagen innan en gräddtårta med färska jordgubbar. Vid beställningen
poängterade jag att min dotter är kraftigt nötallergisk och att det absolut inte får förekomma
nötter, coccos eller mandel. När svärmor och svärfar skulle hämta tårtan upptäckte de att 
tårtan var doppad i mandel och då förstod de genast att detta inte kan vara rätt tårta.
Tydligen hade det blivit ett missförstånd någonstans. Men Ica Maxi rättade genast
till felet och ställde sig på stuns vid bakbordet igen och bakade en ny tårta under 30 minuter.
Härligt att det ordnade sig till slut, för en tårta måste man ju ha när det är födelsedag!




Här sitter minstingarna i sällskapet och avnjuter lite saft, tårta
och kex.


I onsdags hann vi även besöka barnreumatologen. Min vän Terese följde med mig
och Elina till Uppsala och efteråt kändes det som att mötet var väldigt lyckat.
Nu hoppas vi att bollen är i rullning!


Nu väntar jag på semifinalen av Let's Dance!



Trevlig kväll!

~ Kram ~ Johanna ~







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar