söndag 12 maj 2013




Söndags lugnet!


Jag njuter av fulla muggar av våren och värmen som kommit hit för att stanna.
Allt är relativt vad gäller värme. Efter denna långa vinter som vi fått tampas med
i all evighet så känns allt över 10 grader rena drömmen. Läste i tidningen
att till Pingst kommer den riktiga värmen, vad som nu menas med det.

Vi hade en super härlig dag hos min mamma igår. Vi grillade, lekte, klippte oss,
tjejerna var på snigeljakt och vi fikade i massor! När vi åkte hemåt vid 20 tiden
så hade Elina en önskan om att stanna vid lekparken, så det gjorde vi.
Allt känns så mycket enklare och glatt när det är ljust på kvällarna, mer energi
och inspiration till det mesta.



Ser ni så långt hår våran Bellis har, ser ut som en liten Rapunzel
Även jag hade så här långt hår när jag var sju år gammal!



Tjejerna var på snigeljakt i "Mummis" trädgård. De samlade ett
gäng sniglar på en bänk och byggde ett litet bo åt dem.
Tänk så spännande vad man kan hitta ute i trädgården!


Denna helg är våran första helg på länge då vi inte har några förutbestämda planer,
och jag njuter för fulla muggar. Förra helgen var jag och mamma på loppis medans
maken jobbade. I morgon får vi massor med trallvirke hem så nästa helg
börjar trallbygget på baksidan och även gårdsstädning på vårat dagis väntar.

Snart ska vi göra oss i ordning för att sedan åka och handla lite.
Det känns som att hygienartiklarna och tvättmedelet alltid är på väg att ta
slut så idag ska vi ladda upp förrådet av dessa förnödenheter igen.


Detta med att blogga är ganska krävande stundtals då att sitta med min rygg
med armarna jobbandes inte är det enklaste. Men jag känner att jag har inspirationen
och jag tycker att det är väldigt kul att ha möjligheten att uppdatera för att sedan kunna 
gå tillbaka och se vad man har gjort.
Så med dessa ord ska jag försöka få iväg ett inlägg om dagen!



Hoppas att ni får en härlig söndag, passa på att njuta och ladda batterierna
inför en ny vecka!


 ~ Kramar ~ Johanna ~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar