lördag 8 november 2014

Lördag 8 november.



Vackra blommor från en skönhet till vän. Fina Linda så fin på insidan och utsidan.


Vi har en omtumlande vecka bakom oss. Glad att den nu är förbi. Maken har varit sjuk, så pass att han fått söka sjukvård och genomgå en hjärnröntgen. Som tur var så såg allting bra ut och idag mår han mycket bättre. Jag har varit så orolig för min älskade. ❤

Vi har samtidigt haft målarna hemma hos oss hela veckan. De har arbetat vidare med våran övervåning. Vi har valt att måla allting i vitt, från golv till tak. Isabelle har själv fått välja ut tapeten till sin fondvägg, jätte fint blev det!
 På måndag kommer golvsliparna för att slipa, olja och hårdvaxa golvet. Sedan är det bara för maken att såga till listerna och sätta upp dem. Till slut är det dags för mig att inreda rummen. Som jag har längtat! Så nästa lördag ska tjejerna få åka ut till Mummi och Ukki på landet. Under tiden ska jag och Pappa T göra klart deras rum. När vi är klara får tjejerna komma hem och se slutresultatet, och äntligen få flytta in i sina nya rum. 





Igår kväll hade vi först Mummi och Ukki på besök. 
Ukki (min pappa) kom famnen full med fika så det gottades till rejält, precis som det hör sig till att göra när det är fredagsmys.
Lite senare så plingade det till på dörren igen. Då stod våra fina vänner, Linda och Stefan där. De hade bestämt sig för att göra ett spontant besök, precis som man ska när tiden går alldeles för fort utan att vi hunnit ses.
Tummen upp för det!


Nu ska vi ta tag i denna lördag. . . Isabelle har ont i magen och Elina kryper lite lätt på väggarna. Idag åker pysselduken fram och skaparlusten ska få flöda fritt.


Önskar er en härlig lördag!


             ❤ Kramar ❤ Bellalinas ❤





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar